Potlesk, smích a báseň Terezy Pergnerové… Jaká byla premiéra snímku Reklama na Vánoce?

Ještě sice není advent, ale nádech Vánoc už ve vzduchu cítím. Pomohla tomu jistě též pražská premiéra snímku Aleše Kaiznera Reklama na Vánoce, která se odehrála ve středu 16. listopadu v Premiere Cinemas Praha Hostivař. Tvůrce pak čeká ještě jedna premiéra, a to již v pátek 18. listopadu v kině Modrý Kříž v Kutné Hoře. A od 18. jde již tato romantická komedie oficiálně do kin.

Měla jsem možnost se pražské premiéry zúčastnit a vzhledem k tomu, že Premiere Cinemas se nachází přímo v obchodním centru Vivo! v Hostivaři, nečekala jsem popravdě nijak přehnaně slavnostní atmosféru. Už první chvíle mě ale příjemně překvapily. Předsálí nebyl sice žádný velký prostor a člověk mohl mít pocit, že se ocitl v obchodech těsně před vánočními svátky, ale místo shonu a stresu tu panovala velmi vlídná a téměř rodinná atmosféra. Všem nově příchozím se dostalo bouřlivého uvítání, všichni se dávali společně do řeči, smáli se a ve vzduchu bylo zkrátka cítit, že přišli moc rádi a jsou zvědaví, jak se film povedl.

Zároveň nechyběly ani aspekty klasických filmových premiér – fotostěna, kde si společné foto mohli pořídit nejen aktéři filmu, ale například i běžní diváci, aby se měli čím pochlubit na sociálních sítích. Dvě mladé herečky, které si ve snímku zahrály sokyně v lásce Andreu a Lucii, navíc dorazily v nádherných róbách, co by se neztratily jistě ani na událostech typu festival v Karlových Varech či Český Slavík, který ostatně proběhl velmi nedávno. Rusovláska Kateřina Bláhová vsadila na výraznou rudou barvu a vyvolala tak perfektní dojem femme fatale. Anna Jílková pro změnu vynesla barvu zelenou, a jelikož se zelená s červenou se vzájemně rozjasňují a navíc obě bych bez váhání označila za tradiční vánoční barvy, skoro to tak působilo, jako by se slečny domluvily a společně se sladily s tématem snímku.

Hemžilo se to zde hosty z řad herců, dabérů i influencerů. Lucie Kožinová, která si ve snímku střihla roličku recepční, s sebou dokonce přivedla i své studenty z Vyšší odborné školy herecké, tedy v podstatě své budoucí kolegy a kolegyně. Jistě to pro ně byl nejen příjemný večer, ale též zajímavá zkušenost a menší náhled do jejich budoucí profese. S partnerkou dorazil dabér Michal Holán (například hlas Stevea z Amerického táty či Mortyho z animáku Ricky a Morty), jehož dobrá nálada je vždycky nakažlivá. Stejně dobře naladěná byla i jeho někdejší kolegyně z Policie Modravy, Jaroslava Stránská. Při focení neodolala a vše zlehčila vtipnými grimasami. Pozváni na premiéru byli i Michal Jagelka (ve filmu si zahrál divadelního režiséra) s partnerem Alešem Cibulkou, ale z časových důvodů to nakonec nezvládli.

Natahování díky básničce

S již zmíněným Českým Slavíkem pak akci spojovala též jedna osoba – tou je samozřejmě moderátorka Tereza Pergnerová, která premiéru uváděla. Když se podařilo všechny hosty nahnat do sálu, věnovala pár slov partnerům filmu, snímek popsala krásnými slovy: „Celý film vznikal tak, že lidé si mu museli vycházet vstříc.“ Narážela tak na fakt, že finance na realizaci si Aleš Kaizner musel shánět z velké části sám a jak se mu podařilo získat podporu několika sponzorů. Vybídla proto publikum, aby se nebálo reagovat potleskem. Dlouho je přesvědčovat nemusela a sálem zněly rázem vlny potlesku.

Ovace se ještě stupňovaly v moment, kdy pře plátno předstoupila tvůrčí a filmová delegace – kromě scenáristy a režiséra Aleš Kaiznera i producentka Nikol Baranovičová a též herečtí představitelé snímku Reklama na Vánoce – kromě již zmíněných krásných dam i protagonista Oldřich Hajlich a též Hana Igonda Ševčíková, Kateřina Petrová, Stanislava Jachnická, Petr Gelnar, Regina Řandová či Miriam Chytilová.

„Aleše znám díky tomu, že když mu bylo 15 let, tak se mnou dělal rozhovor na jedné akci, v podstatě jsem mu tehdy sloužila jako takový trenažér. A on si zkoušel, jaké by to bylo, kdyby byl moderátor,“ prozradila moderátorka Pergnerka o Aleš Kaiznerovi a o tom, jak se seznámili. Pár slov pronesli i někteří aktéři snímku. Hana Igonda Ševčíková přiznala, že natáčení přerušil covid. „To jsem mu už asi dvakrát volala, jestli mám ty kostýmy zlikvidovat, nebo jak to bude. Ale prosil mě, abych ještě počkala. Pak jsme začali zase točit a dneska stojíme tady a já jsem ještě trochu v šoku.“ Režiséra prý obdivuje především pro jeho přesvědčovací talent.

Reklama na Vánoce

Obrázek 1 z 90

Oldřich Hajlich a Kateřina Bláhová v Reklamě na Vánoce

Nakonec Pergnerová přednesla i krátkou báseň, jelikož rodiče Kateřiny Bláhové uvízli cestou do kina v zácpě a jejich dcera si moc přála, aby mohli snímek zhlédnout skutečně od začátku. Sama už uznala, že na ně dál čekat nemůžou, ale Tereza se do poslední chvíle snažila osudu trochu pomoct s tím, že je příliš empatická moderátorka, než aby to jen tak nechala být. Navíc publikum bylo více než shovívavé a báseň si dokonce přímo vyžádalo.

Tato soudržnost pokračovala i během samotného promítání. Už na poslech bylo jasné, že se všichni dobře baví. Leckdy se celé kino smálo jako jeden muž a ocenilo i drobné skryté vtípky, které jistě pobaví všechny z herecké branže, ale běžnému divákovi možná mnoho neřeknou. Myslím si ale, že některé situace, budou naopak fungovat i tak, například když nahlédneme do dámské divadelní šatny a zjistíme, jak se kdo připravuje na výstup. Případně když se postavy dívají na televizi, z obrazovky nezazní hlas nikoho jiného než Bohdana Tůmy, který kromě marťana z Alzy či Semira z Kobry 11 skutečně namlouvá i v reálném životě leccos. Kdo totiž nepozná přímo jeho hlas, možná se spíše zaposlouchá do jeho komentáře, který zaznívá v pozadí některých scén. Leckdy i tam narazíte na skrytou perličku. Svým osobním dojmům z filmu se budu věnovat ještě v samostatném článku, a tak nyní jen krátce podotknu, že jsem se rozhodně nenudila. Čas strávený v kině uběhl velmi rychle a mnohokrát jsem se zasmála. Na závěr nechybělo ani mírné dojetí, i když na slzy to u mě Reklama na Vánoce »nedotáhla«. Na druhou stranu, ač jsem dopředu trochu znala zápletku filmu, našla se tam odhalení, která mě skutečně překvapila.

Myslím, že podobně to vnímali také ostatní diváci, a proto na závěr ocenili snímek potleskem. Všichni vyčkali, než se rozsvítí, nikdo nevybíhal ze sálu předčasně a skoro se zdálo, že nikdo vlastně nikam nepospíchá. Všichni se ještě zastavovali a hodnotili, co se jim líbilo a co třeba méně, kdo jak hrál a podobně. Všichni se zastavovali také za Alešem Kaiznerem, aby mu poděkovali či pogratulovali. Někteří fanoušci si dokonce vyprosili i společnou fotku s ním.

Ohlasy po premiéře

„U Aleše mě fascinuje jeho neuvěřitelné nadšení, kdy občas nevíte, jestli je jen v euforii, nebo to opravdu myslí vážně. Ale myslí to vážně. A ta energie je pak cítit i z toho výsledného filmu,“ nechal se slyšet Petr Gelnar, který si ve filmu zahrál tatínka mladé herečky Lucie (Anna Jílková). V rámci natáčení ho čekala také poměrně náročná scéna autonehody. Následně jeho postava leží v nemocnici a v rámci líčení mu vytvořili i velmi přesvědčivý šrám na obličeji.

„Já jsem vlastně neměla ani žádná očekávání, protože je to někdy lepší, ale nakonec jsem byla mile překvapená, jak byla Reklama na Vánoce uvěřitelná a vlastně i velmi vtipná,“ zhodnotila herečka, dabérka a moderátorka Jitka Moučková, jejíž hlas ve snímku také na chvíli zazní, a to coby hlas rosničky z rádia v autě. Jinak ale Jitku jistě znáte coby českou Piper z Čarodějek, Penny z Teorie velkého třesku či Amy z Futuramy. Do kin nyní navíc právě míří i Princezna zakletá v čase 2, kde Jitka, stejně jako v prvním díle, propůjčila hlas princezně Eleně neboli Slovence Natalii Germani.

Radka Stupková, která se v Reklamě na Vánoce proměnila v majitelku psího útulku, zase ocenila, že si film na nic nehraje a jeho příběh působí jako ze života. Řada lidí také zmínilo, že díky dobře zvoleným lokacím měli skutečně pocit, že nahlíží k někomu bytu, do práce a v podstatě do života.

Dojemný otisk

Pravda je, že Kaiznerovi se skutečně do snímku do jisté míry podařilo otisknout sám sebe. Například tím, že když potřeboval do filmu dětskou roli, nemusel jít daleko. Vnuka Hany Igondy Ševčíkové neboli ředitelky reklamního studia Hofmanové si zahrál jeho jedenáctiletý bratr.

 A právě, když chlapec zůstane v rámci děje na chvíli sám ve studiu, nastává jeden z nejněžnějších momentů ve filmu. Klučina neodolá, zapne kameru a začne sám natáčet, přičemž velmi zkušeně zachází s vybavením a nastavuje si záběr. Jelikož je navíc svému staršímu bratrovi velmi podobný, působí to trochu, jako bychom se vrátili v čase do dětství samotného pana režiséra a trochu nahlédli na to, jak se začal o kameru a film vůbec zajímat. „Popravdě mě to napadlo právě až dnes v kině, že by se to tak dalo vykládat, že je tam vlastně tenhle skrytý význam,“ prozradil pro Středočeský magazín Aleš Kaizner ještě předtím než po premiéře zmizel na afterparty.

Více fotografií z premiéry najdete i na tomto odkazu.

Premiéra Reklamy na Vánoce

Obrázek 1 z 15

Premiéru uváděla Tereza Pergnerová.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.