Dobré zprávy… ale jak pro koho: Primácká novinka spojila někdejší sokyně v lásce Batulkovou a Rybovou

Po Slunečné a ZOO zřejmě doufala FTV Prima v hattrick, jenže co se týče seriálu Dobré zprávy, tam se zřejmě zatím, alespoň dle čísel sledovanosti, přece jen tolik nedaří. První díl milionové sledovanosti nedosáhl a navíc ho podle Mediaguru porazil jak MasterChef na Nově, tak i Četnické humoresky na České televizi. Seriál, který je přitom reprízován téměř každý rok, a mnozí diváci ho již znají nazpaměť. Přesto tentokrát oblíbené příběhy Karla Arazíma a jeho pátračky neodsunuli stranou a novinku ani nezkusili. Také komentáře na sociálních sítích a na ČSFD nejsou nejlepší. Většinou lidem vadí především nelogické a hloupé chování postav. Vlastně na seriálové scéně nic nového, vždyť každé dílo potřebuje nějakého svého „otloukánka“. Jenže, co když jsou takové figury vlastně vesměs všechny?

Dobrým zprávám se rozhodně nedá upřít velká odvaha, i když to byl možná risk, co se zatím příliš neosvědčil. Prvním problémem je už samotné zvolené téma. Bohužel novinařina u nás moc netáhne a nejúspěšnější byla ve své době leda tak Redakce na TV Nova, která působila velmi naivním dojmem a rychle sklouzla k řešení romantických peripetií, přičemž novinářské kauzy zůstaly na okraji. V dalších českých seriálech pak už novináři figurují jen jako karikatury a v podstatě plní jen účel překážek pro hlavní hrdiny. Vzpomeňme, jak Marek Lambora ve Slunečné zběsile ujížděl před novináři v autě… Jak v Ordinaci zlotřilí fotografové vniknou div ne na operační sál, a když nedostanou žádné vyjádření od lékařů, rovnou si nějaké vymyslí. Bohužel české seriály neumí novináře vykreslit přesvědčivě a tak, aby divák mohl takové figuře fandit. 

Inspirace ze zahraničí?

Mně osobně, coby novinářku z leknutí, by přitom samozřejmě téma novinářské práce a zpráv zajímalo. Leckdy mu v seriálech sluší i lehce komediální forma (o kterou se Prima snaží), bohužel spíše v zahraničí, než u nás. Dokonce jsem zhlédla americký seriál Great News (ten název je náhoda? :)) s rusovlasou Brigou Heelan v hlavní roli, Britem Adamem Campbellem coby okouzlujícím šéfem a Andreou Martin neboli Carol, energickou a trochu urputnou maminkou hlavní hrdinky. Chce se realizovat a začne proto pracovat jako stážistka pracovat ve stejné redakci jako její dcera. Jestli je to výhoda, nebo spíš na škodu, si asi umíte představit sami.

Nemůžu si pomoct, ale připadá mi, že právě odsud se Prima malinko inspirovala, minimálně co se týče obsazení. Místo Campbella máme krásného Vladimíra Polívku a v hlavní roli rovněž zrzku – velmi mladinkou Natálii Halouzkovou.

Tu vídáme před kamerou už od jejího útlého dětství, ovšem já myslím, že její hvězdný čas, pokud o to bude opravdu stát, teprve přijde. Přesto už v Sestřičkách Modrý kód dostala poměrně výraznou roli a příležitost rozehrát náročná témata jako adopce a pátrání po biologických rodičích, ačkoliv na velmi omezeném prostoru. Scénář jí toho tehdy moc k dispozici nedal a podle toho to také vypadalo.

Mladá hrdinka a pestré obsazení

Opravdu mě tedy překvapilo, že Dobré zprávy jsou postavené právě na Halouzkové coby hlavní hrdince Báře. A to včetně PR, jelikož už před startem seriálu jsme se dozvěděli, že si kvůli roli musela ostříhat vlasy. Také ji zřejmě museli trochu odlišit, jelikož do té doby byla za potvoru Mínu v ZOO, odkud ji rychle a pohotově scenáristé „vypsali“, jako by tam ani nikdy nebyla.

Jako obvykle sází Prima především na početné a pestré obsazení a kombinaci dvou zdánlivě neslučitelných prostředí – televizního a venkovského (z venkova pochází Bára a její rodina). V prostředí televizním se objeví Miroslav Šimůnek, Denisa Nesvačilová , Kristýna Frejová, Ivana Korolová i neokoukané tváře Jan Fanta, Sára Rychlíková či Lukáš Adam.

Na vesnici se setkáme například s Martinou Preissovou, Ondřejem Rychlým či s Lindou Rybovou a Davidem Prachařem. Právě Linda a David, v reálu manželé, se i v seriálu zhostili rolí manželského páru a hlavně rodičů hlavní postavy Báry. A zde musíme znovu zmínit odvahu tvůrců. Ne snad pro obsazení této dvojice, která si už před lety spolu zahrála v prvních dílech Ordinace – Kamilu a Pavla Váchovy.

Znesváření herci na jednom place?

Ale proto, že v Dobrých zprávách můžeme narazit i na Danu Batulkovou v roli ředitelky televize. A pokud už si nevzpomínáte, také ona má s Prachařem a Rybovou leccos společného ve skutečném životě, konkrétně jejich minulosti jsou propojené dost… a trochu zapeklitě. Batulková je exmanželkou Prachaře a má s ním dva potomky – Jakuba a Marianu, dnes už oba dávno dospělé. Před lety však Prachař našel zalíbení v Rybové, která byla shodou okolností Daninou kolegyní v divadle, snad i kamarádkou a důvěrnicí. Jedno manželství se rozpadlo, druhé bylo uzavřeno, a kdo ví, jaké mezi sebou mají všichni tři vztahy dnes. Rozhodně by ale asi nikdo nečekal, že se objeví bok po boku na jednom place… Stará zášť asi přece jen zcela nevybledla, protože jak uvádí deník Aha!, Batulková natáčí v jiných prostředích než Rybová s Prachařem. Pravděpodobně se tak na natáčení vůbec nepotkávají.

Ovšem kromě Rybové a Prachaře je ještě jedna osoba v Dobrých zprávách, kterou Batulková podle všeho moc nevyhledává. Tou je Veronika Žilková, která ztvárňuje matku Vladimíra Polívky. Dana a Veronika přitom kdysi bývaly také „jedna rodina“, a to díky manželství Danina syna Jakuba s dcerou Žilkové Agátou Hanychovou. Jenže kde ty loňské sněhy jsou… Agáta a Jakub jsou rozvedeni a nemají zrovna nejlepší vztahy. Spojuje je jen malá dcera Mia. A to samé platí asi i o dvou světlovlasých herečkách, které se asi sem tam potkávat musí – už jen kvůli tomu, že jsou obě babičky Mii. A teď na sebe zřejmě budou narážet i v práci. Jsou to pro ně ale dobré, nebo spíše špatné zprávy?

 

Seriál Dobré zprávy

Obrázek 1 z 18

Natálie Halouzková v Dobrých zprávách

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *